INFIMA

Novi eksperimenti potvrdili da su neutrini brži od svjetlosti?

slika-300x184

Timovi naučnika u švicarskom CERN-u i laboratoriji Gran Sasso u Italiji su nakon dvosedmičnih dodatnih eksperimenata, kao i analiza i provjera prethodnih rezultata, došli do zaključka koji se slaže sa septembarskim šokantnim otkrićem  – neutrini stvarno putuju brže od svetlosti.

Luca Stanco, jedan od naučnika u CERN-ovom OPERA pogonu gdje se eksperiment izvodio koji nije želio potpisati prvobitni izvještaj jer je mislio da je u pitanju greška, ovaj put je uvjeren u tačan rezultat. Prema njegovim riječima, svi dodatni testovi koje su proveli, ukupno 20 posmatranih ‘ispaljivanja’ neutrina, su u skladu s prvobitnim rezultatom – neutrini prelaze 730 kilometara do Gran Sasso laboratorije 60 nanosekundi brže od svjetlosti. Kao i prvi put, mogućnost greške u mjerenjima su procijenili na 10 nanosekundi.

Iako ovo još uvijek ne znači i finalnu potvrdu da su rezultati stvarno tačni, ipak daje novi veliki kredibilitet smjeloj tvrdnji naučnika, a za dodatna testiranja će biti potrebni mjeseci. Teoretske implikacije ovog otkrića, ukoliko se pokaže kao tačno, su neizmjerne, obzirom da se velika većina našeg trenutnog znanja o funkcionisanju Svemira temelji na brzini svjetlosti kao ultimativnoj konstanti.